söndag 17 november 2013

Fototävling

Har nyss raderat fem bilder som jag deltagit med i en fototävling som en av våra största fototidningar arrangerar.
Fantastiska priser med en kamera som kostar i runda slängar sextio tusen i förstapris och ytterligare fyra med fallande prisläge.
Alla får rösta och de som får flest röster går till semifinal.
Vad tror ni händer?
När jag härom dagen la in mina bilder så ramlade det in röster omgående med kommentarer ungefär så här: eftersom jag röstat på dig så vill  jag att du röstar på mig så hjälper vi varandra till semifinal, också bifogade man direktlänkar till sina bilder.
Då undrar jag om bästa bilder vinner?
Det stämmer inte för mig i alla fall, det luktar illa och därför tog jag bort mina bilder.
Dom som följer min blogg vet att detta inte är "surt sa räven"! 

Uppdatering: Skrev några väl valda ord till redaktionen för tidningen och fick till svar att dom har uppmärksammat problemet och att dom skulle gå igenom bilderna så att en eventuellt bra bild inte skulle tappas bort.
Tyvärr kunde jag inte hållas mig utan skrev igen och påpekade att det var över 8000 bilder att gå igenom och att det hade varit enklare att diskvalificera myglarna. På det fick jag inget svar.

9 kommentarer:

STENGUSTAV sa...

Bra gjort Renee nu känner jag igen dej,jag är till och med stolt över dej Tack för ordet!

Rajson sa...

Härligt med lite folk som har lite stolthet kvar.
Bara man har riktigt många "vänner" , släktingar osv kan man vinna det mesta!

Nette Cecilia sa...

Men nej då inte kan man ju göra så .hoppas du vinner för dina bilder är ju suveräna ,kram Nette

Lotta sa...

Bra gjort, ibland verkar många tävlingar mycket uppgjorda.
Kram Lotta

Carina sa...

Strongt gjort. Misstänker att det inte är många som hade varit så starka och vågat stå upp för det så som du gjorde. Bra gjort, Renee, och jag önskar att alla kunde göra likadant, å är det mer fair play.
Kram

reneesfotoblogg sa...

Tack för kommentarerna, det stärker mig i mig i min övertygelse i att jag gjorde rätt.

nillas liv på pinnen sa...

Nä, vad B ... av dom, alltså. Vänskapskorruption luktar, oavsett sammanhanget.

Kerstins foto sa...

Nej men fy vad dåligt, är det så det går till då är det inte lönt att vara med alls. Bra gjort av dig att ta bort bilderna och markera.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Du gjorde rätt, men tänk vad man gick miste om fina bilder.
Nä någon rättvisa blir det ju inte på det viset.