onsdag 13 november 2013

Att skita ner sig......

....som VD för Sveriges största bostadsbolag för några hundralappar är ganska riskfritt.
Ja, ja han får stiga ner från kuskbocken och han får några dagar i rampljuset men han får 4 miljoner i avgångsvederlag.
Jag är så glad att jag är svensk, ho ho!
År ut och år in i en aldrig sinande ström avslöjas den ena oegentligheten efter den andra bland makthavarna i Göteborgs kommun och det tar aldrig slut.
Nu bor inte jag i nyss nämnda kommun men jag tror inte ett ögonblick att det är bättre någon annan stans om än inte i lika stor skala.
Man ska ha en sak klar för sig, den största delen av den skatt vi betalar är just kommunalskatt och det har de förtroendevalda åtagit sig att förvalta.
Kan man inte skilja på mitt och ditt så är man heller inte skickad att ta beslut för innevånarnas och skattebetalarnas väl och ve eller för den delen hur dom ska förhålla sig till rätt och fel.
För, ska du tala om för mig hur jag ska leva mitt liv så ska du ta mig fan vara exemplarisk själv!
Begär inte att jag ska betala min teve-licens, mina parkeringsböter eller Toblerone om du inte gör det själv!
Och framför allt, använd inte skattebetalarnas pengar till privat konsumtion!

2 kommentarer:

Sven sa...

Ja Du ser,man har valt fel yrke.
Man har aldrig fått de där möjlig-
heterna, på gräsrotsnivå får man
bara vara med och betala. Å andra
sidan håller det ju blodtrycket
uppe och änglavingarna kanske är
vita när man får dem, men de är väl
redan tingade.
Ta en tablett. MVH Sven

reneesfotoblogg sa...

Sven: Skiter i om vingarna får svarta kanter bara jag kan flyga! Sov gott!
PS I dessa dagar är det lika gott att dubbla dosen redan på morgonen DS