torsdag 30 maj 2013

Tovsippa



12 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vackert ,Nette

Anonym sa...

Realy beautifull!

Rajson sa...

Tovsippan är en av många favoriter. sprider sig gärna. Just nu har mina vandrat in i häcken.
Ljuvliga bilder.
Tyvärr har jag inte hunnit med Kinnekulle. Är lite tveksam till om Ramslöken blommar riktigt ännu med tanke på att det är sent. Skulle gissa att det blir fint till nästa helg.
Fattar inte vart tiden tar vägen. Men man får skylla sig själv när man är "tvungen" flyga o fara.
Ha det gott!

Carina sa...

Blir lite avundsjuk om du verkligen har en sådan....hade ett stort bestånd av dessa ljuvliga små varelser för x antal år sedan, men efter 2 flyttar så har jag inga kvar :(

Silvina Soave sa...

Preciosas fotografías, realmente bellas!
Un abrazo grande.

reneesfotoblogg sa...

Neta: Många tack!

Patricia: Vielen dank!

Rajson: då blir det lagom till 6:e juni kan jag tänka. Fotogruppen tänker sig en liten tripp då.

Carina: Faktiskt, efter den hårda vintern så är det fler blommor än tidigare. Det får man vara tacksam för då nästan allt annat frusit bort.

Silvina: Thank you!

Mian sa...

Otrolig vackra!
Jag måste kolla om ma har några tovsippor kvar i sin trädgård.

Anonym sa...

Den var vacker, vild eller tam?

reneesfotoblogg sa...

Mian: Undrar varför den heter så?

Ingegerd: Tam!

Christina sa...

Så vackert! Tovsippa är verkligen en underbar liten blomma. Min mamma hade fyllda tovsippor i sin trädgård minns jag, också väldigt fina.

reneesfotoblogg sa...

Christina: Fyllda Tovsippor!!!
VILL HA!!!

Juliana sa...

very nice!

xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject