söndag 4 mars 2012

Dum, dummare.....

.....är jag!
Om någon kommer ihåg så var jag tvungen att köpa ett nytt macro för mitt gamla slutade fungera.
En nätt liten affär på åtta tusen papp.
Idag rumsterade jag om bland mina kameratillbehör och satte på det gamla objektivet på en kamera bara för att kolla om det möjligen hade "självläkt".
Vid bytet så stod det gamla objektivet vid sidan av det nya och jag upptäckte att det gamla var några centimeter längre.
Konstigt?
Nä, inte alls!
Det satt nämligen en mellanring på det gamla!
Då vet alla som håller på med foto att autofokusen inte fungerar mer än till en viss gräns.
Och det var precis det felet som det gamla objektivet var behäftat med, tyckte jag, när jag köpte det nya.
Sanningen är att det är alls inget fel med det gamla.
Så nu har jag två macro-objektiv!
Djävla pucko!

11 kommentarer:

Anonym sa...

"Synd" att du inte har Nikon då för Lena vill ju köpa ett macro.

Anonym sa...

"Synd" att du inte har Nikon då för Lena vill ju köpa ett macro.

Anonym sa...

"Synd" att du inte har Nikon då för Lena vill ju köpa ett macro.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

jag håller med :)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

jag håller med :)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Jag håller med :)

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Snygg överslätning där du, fru burköppnare :)

reneesfotoblogg sa...

Ingegerd och Lena: Blogger har fått karbonpapper i käften. Repeterar alla kommentarer två gånger.

Mian sa...

Eventuellt har jag en kompis som är spekulant på ditt gamla - hojta till om du blir säljsugen.

Lippe sa...

Sådant som händer ;) kanske du kan sälja det ena?
(undrar hur många kommentarer det här blir?)

reneesfotoblogg sa...

Mian: Ska ta det under övervägande och hör av mig i så fall.

Lippe: Fast mig händer det rätt ofta tycker jag, undrar vad det beror på?