lördag 10 mars 2012

Byggnadskonst


9 kommentarer:

Rajson sa...

Alla dessa gamla broar är små underverk tycker jag. Erkänner gärna min okunskap i byggkonstens underbara värld!Varje gång jag ser en liknande när vi är ute och kör skriker jag högt att maken ska stanna(om det är han som kör). Men det blir sällan så.
Tack för din kommentar hos mig! Inspirarende att höra vad andra tycker.Extra kul är det när någon som är så duktig "bildmakare" som du! Brukar kalla det jag gör i bästa fall för fotokonst istället för fotografier.
Visst är det underbart med kommentaren "Du måste ha en fin kamera"!
Ha det gott!

reneesfotoblogg sa...

Rajson: Tack snälla! Jag slickar i mig och ser antagligen väldigt nöjd ut.
Och god lycka med kyrk-projekt!

Lisette sa...

.... och fotokonst!!!

reneesfotoblogg sa...

Lisette: Strax söder om Ljungskile finns denna bron och några hundra meter från vårt hus finns en med dubbla valv men den har jag minsann inte fotat. Ska se om jag inte kan få ändan ur endera dagen.

Karin på FOX sa...

Det är fantastiskt med dessa vackra byggnadsverk. Som står kvar och fungerar efter flera hundra år. Nutidens betongmonster vittrar och måste ideligen repareras. Inte har de den där skönheten i proportioner och spår av människors slit och genialitet heller.

Mian sa...

Arkitektur i alla dess former är mycket faschinerande tycker jag!

reneesfotoblogg sa...

Karin: Genialitet var ordet! För att inte tala om hur vackert det är.

Mian: Såg något annat vackert idag, nämligen valven på Gudhems klosterruin som faktiskt var byggda efter samma princip. Bilder kommer. (Som om du inte sett det tidigare, många gånger.)

Unknown sa...

Ursnygga bilder på det vackra byggnadsverket!

reneesfotoblogg sa...

Tusen tack S-A!