torsdag 19 maj 2011

Man är väl inte redigt klok

Frivilligt låter man sig torteras under en och en halv timma.
Skuren både kors och tvärs, skrapade rötter och sydd med x antal stygn samt en tand dragen.
OCH BETALAR FÖR DET!
Nä, jag är inte sadomasocist, jag har varit hos tandläkaren.
Kom ut med livet i behåll men en tand och 6570:- kronor fattigare.
Då är ändå tandvårdsstödet avdraget.
Och om sex månader får man hosta upp ytterligare 20-25 000:- loppor för att får igen gluggen.
Det drabbar ingen fattig som Husbonden brukar säga men nog kunde jag använt pengarna till något annat än på att reparera en klantig tandläkares misstag för ett antal år sedan.
Hoppas verkligen att tandläkare inte kommer till himlen.
Eller förresten, jag vill att dom kommer dit så kan dom sitta där och dingla med bena och ha djävligt tråkigt.
För ingen ska inbilla mig att någon har karies eller andra problem med tänderna där uppe.
Dessutom behöver inte jag springa på dom!

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Aha, tandläkaren.
Jag trodde först att du hade genomgått en skönhetsoperation.

Lisette sa...

Blä! Här har du en till! Jag bara tappade! en framtand häromdagen!!!! Inte ens lagad tidigare, gav den sig helt sonika iväg! Jag är så bitsk av mig..... Jag kan helt enkelt inte ens försöka få av t.ex. ett skruvlock som sitter lite hårt utan att jag biter ihop tänderna så det knakar i käkarna. Då går det så här. Om du vill få lite tröst kan jag leverera den här: Min tand kostar 8200 kr! "efter skatt" ;(
wv: raggica! Möjligen en beskrivning på oss båda två ;)

reneesfotoblogg sa...

Nilla: Skönhetsoperation?! Som att jag inte skulle vara vacker som en dag! Sånär som på gluggen då.

Lisette: Men jösses, vad får du istället, eller gick den att trycka dit igen?

Helena sa...

För ett antal år sedan hade jag också en tand som behövde opereras ut. Skräckslagen åkte jag till tandkirurgen på det stora sjukhuset i den stora staden. För det var dit jag blev remitterad. Nu fick jag sova så det var helt OK och allt gick bra.

Tänk så glad jag blev på återbesöket då jag skulle betala. Istället för 3500 kr kostade besöket 260 kr!! Det var en MEDICINSK behandling sa de. Så då kostade det som ett läkarbesök.

Jag tycker att alla sådana behandlingar är medicinska, tycker inte du?

reneesfotoblogg sa...

Helena: Klart som korvspad att tänderna hör ihop med resten av kroppen och ska behandlas som vilken annan kroppsdel som helst.
Inte de rent kosmetiska förstås.
mvh R

Lisette sa...

Tandläkaren har tröckt dit den 3 (TRE!) gånger men den vill inte för sitt liv stanna i min trut så nu har den åkt ut för sista gången! Det som var kvar har tandläkaren slipat ner och jag hoppas att det går att få dit en krona på det lilla som är kvar...

reneesfotoblogg sa...

Då kan du inte säga "Lisette med stifttanna" utan att läspa nu. ;)