tisdag 7 augusti 2018

Ja, men då kör vi då....

Vi skiter i det där med torkan och bränder tills vidare för det har ju ältats till vansinne men man kan ju knappt hålla sig för skratt när det började regna i går precis när vi rivit av en stor del av taket på huset.
Undrar om jag inte ska ta och polera fönstren också för det brukar vara effektivt.
Vad kan man säga annars om vad som timat under den del av året som gått?
Det tråkiga först: Gårdshunden har gått till de gröna ängarna och det blev lite tomt ett tag. Dock blev Pittbullen som förbytt ganska omgående och det till det bättre. Hon är numera lugn, lyhörd och har slutat vakta.
Ett nytillskott har vi fått, nämligen en liten fröken med arbetsnamnet Helga. Ett stoföl, vårt första u. mamma Randi, ska bli spännande att se vad det kommer att bli.
Ungefär så där kommer vi att landa idag för nu har jag inte tid med mera. Hantverkare på taket, grävskopa utanför huset som lägger ner slang för jordvärme, Husbonden hos tandläkaren, mat ska lagas och snart kommer Calle (3år) som har stora gurkor i öronen och alltså stendöv när han bestämt sig för att göra något, typ klättra upp på taket för att hjälpa till att spika.



 

5 kommentarer:

Siwan sa...

Bara så gullig lilla Helga. Visst är det så med bloggandet att det går upp och ner.
Men det måste ju inte bloggas varje dag utan när man får tid och lust. Så gör jag.
Hoppas ni får på taket innan nästa regn.
Ha en bra dag.
Siw

DDT sa...

Men, gud vad fin. Nu blev jag ljusgrön av avundsjuka. Mest över fölet, men lite över regnet också. Kul att du bloggar lite igen.

reneesfotoblogg sa...

Siwan: Ja, det här med taket ja! Trettio grader i skuggan och minst fyrtio på taket fick hantverkarna att slänga in handduken mitt på dagen. Men som tur är så lovade de att återkomma i kvällningen.
Ha det bra du också!

DDT: Man tackar! Visst är hon bedårande med sin lilla bläs och långa ögonfransar.

Maggan sa...

Hej vad kul att du börjat blogga igen! Bra idé det där med att putsa fönster. Det brukar vara ett säkert kort om man ska få regn.

Klappa Helga på mulen från mig!

reneesfotoblogg sa...

Maggan: Tusen tack! Herre min je, nu är det över 35 grader i skuggan och åskan börjar mullra. Bäst att rycka ut alla kontakter!