tisdag 5 januari 2016

Nu är glada julen slut.....

....sånär som på ikväll och morgondagen.
Summering: 
Jodå, granen på altanen fick slagsida redan dan före julafton av blåsten, och sedan fick vi dra ut elen till densamma för proppen gick.
Granarna vackert planterade i var sin urna utanför entrén blåste omkull med en timmas mellanrum mest varje dag och varje gång lyfte Gårdshunden på benet för att vattna dom. 
Hyacinterna som glömdes av i källaren blommar nu som vackrast på köksbordet så här efter jul men det är helt OK tycker jag.
För övrigt så fick jag en extra julklapp i form av 1500 kronor i böter för fortköring. Den andra på några månader. Djävla plåtpoliser som så listigt står uppställda i utförsbackarna. Är det meningen att man ska ställa sig på bromsen så fort man ser skylten? Det gör i alla fall inte jag, jag släpper gasen istället. Men det straffar sig.  Och hur kan det komma sig att jag lyckades köra sex kilometer för fort varje gång?
Men så tänker jag att om jag lägger ihop alla dom fortkörningsböter jag lyckats att INTE få genom åren trots att jag har kört som en biltjuv för det mesta så har jag lurat som i alla fall.
Så i fortsättningen kommer jag att tvärnita vid varje fartsänkningsskylt, bara så att ni vet, ifall ni ligger för nära alltså.
Ska bli intressant att iaktta alla irriterade övriga trafikanter.
Alltnog, på torsdag är det slut på julen för min del, då ska skiten ut och in kommer säkert en stor bukett tulpaner.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ooh, känner att det är en jäkla tur att jag inte har körkort ...

nillas liv på pinnen sa...

Och då tänker jag inte på fortkörningsböter, om du fattar.

reneesfotoblogg sa...

Denna där: håll avståndet och hastigheten så är det inga problem.