tisdag 12 januari 2016

En viss förskjutning....

....i ansvarsåtagande har skett under flera år.
Detta sagt med dagens post i handen och en betalningspåminnelse på 3500:-.
I mitten på november inköptes en varmvattenberedare för stallet över nätet förstås, smidigt och bra.
Levererades i en stor och några små kartonger.
Det var av naturliga skäl inte jag som öppnade kartongerna utan Husbonden och det ute i stallet.
Därmed var saken glömd för min del.
Alltnog, jag sätter en ära i att alltid betala räkningar i tid så när jag får en påminnelse så blir jag lätt irriterad och i detta fallet så visste jag att jag inte fått någon faktura.
Ännu mer irriterad blir jag när det överst på påminnelse står: Vi saknar din betalning..........Obeservera att fakturan skickas tillsammans med godset.
Och hur fan ska jag kunna veta det?
Visserligen stoppar leverantören av färgpatroner ner sin faktura i kuvertet men det är väl ändå en viss skillnad på ett kuvert och en stor kartong full med stötmaterial?
Så, idag åligger det mig som kund att rota runt bland kartonger och emballagematerial för att det möjligen kan ligga en faktura bland bråten.
Sniket, sniket!
Men det är klart, det blir ju ränteinkomster.

Inga kommentarer: