torsdag 3 juli 2014

Allting hänger ihop......

...... eller katten på råttan.
Så här är det:
Vi har låtit målat om huset som bekant och nu är det vitt och vackert!
Då upptäcker man att det finns saker som inte är lika vackra och behöver snyggas till bl a altangolvet och det vita räcket.
En ny effektiv högtrycksspruta införskaffades av Husmodern (kan endast framföras av densamma!) samt en stor burk olja till golvet.
Tvätten gick som en dans med specialverktyget och sedan började jag oljandet.
Och det håller jag fortfarande på med.
Jag oljar en bit och så kommer det en regnskur.
Väntar på att träet ska torka så oljar jag en bit och så kommer det.......en regnskur.
Ungefär så där har jag hållt på i fjorton dagar.
Nu är dessutom oljan slut eftersom golvet är torrt som en öken och behöver två strykningar.
Alltså måste jag åka till måleriaffären i den lilla trästaden några mil härifrån för att inhandla en burk till.
Och när inte golvet är klart på altanen så kan jag inte flytta dit trädgårdsmöblerna som står på verandan så länge, verandan som också kräver uppsnyggning men det går ju inte eftersom trädgårdsmöblerna står där.........
Det var min litania för dagen och som grädde på moset så ösregnar det och  från mitt köksfönster ser jag husbilen som är använd en säger en natt hittills denna sommar.
Fy fan, jag tror jag går och häver mig i bingen med ett svårt korsord.
I alla fall så länge surdegsbrödet jäser.

2 kommentarer:

DDT sa...

Själv behöver jag riva och bygga ett litet tak, måla ena gaveln på huset, måla baksidan av ladan och byta panel på en liten vägg. Och stryka lasyr på altanen förstås... så det här regnande är inte helt igenom illa.

reneesfotoblogg sa...

Denna där: Önskeväder alltså?!