tisdag 1 januari 2013

God Fortsättning.....

....kan jag säga, men det skulle jag kunna säga till midsommar också eller varje dag för den delen.
Många säger ju: "Ha en bra dag !", men är inte det lite kortsiktigt?
Vad är det förresten som är annorlunda idag mot igår?
Visserligen så skriver jag 2013 i fortsättningen och så är det ta mig tusan uppehållsväder idag men för övrigt...........
Ja, det förstås, det går, lunkar, joggar och stånkar en del nyårslöften nere på gångbanan och man kan undra hur länge det ska pågå?
Det var för övrigt väldigt länge sedan jag avgav några löften som jag ändå inte kunde hålla.
Lova att jag ska försöka kan jag alltid men då behöver jag inte ha dåligt samvete när det skiter sig.
För det gör det, jag lovar!
Vad kommer förresten den (o)vanan att avge en massa ohållbara löften just på nyårsafton?
Emellertid så kan jag lova försöka att:
inte elda upp mig över maktmissbruk och överförmynderi (fast vad ska jag då blogga om)
inte elda upp mig över den dåliga sjukvården
inte gasta på Husbonden (annat än i undantagsfall)
inte sluta fotografera
inte gå ner i vikt
inte irritera mig över petitesser som inte har någon direkt inverkan på mitt liv
framstå i en något mildare och ödmjukare dager så att jag inte skrämmer små barn och äldre (däremot tänker jag inte sluta svära bara för den sakens skull)
Ja, så där kan man hålla på men observera en sak, detta är inga heliga löften bara en försäkran om att jag ska försöka.
Så, God Fortsättning på Er alla bloggvänner!

4 kommentarer:

Lena sa...

God Fortsättning!
Skönt att du försäkrar oss om att du inte ska sluta fotografera.
Att arbeta på sin ödmjukhet är aldrig fel, tänker jag. Där brister jag lite för ofta.

Birgitta sa...

God fortsättning på dig med ;-) skönt att höra att du tänker fortsätta vara den Renée vi känner

reneesfotoblogg sa...

Lena: Jag sa inte att jag skulle bli det utan att jag skulle försöka framstå som om jag var det.

Birgitta: Det blir inte lätt men försöka duger.

Lena sa...

Jag tänkte inte på dig, utan på mig :-)