söndag 10 januari 2010

Träning

Det stod en övergiven väska i hallen, under den gamla trampmaskinen "vackra Singer", som har så tjusiga, snirkliga ben och trampa.
Öppnade och hittade följande: Träningskläder, badhandduk, schampo och ett medlemskort.
Jag har ett förflutet från ett gym/badhus.
Brukade träna ca tre gånger i veckan när det begav sig.
Två gånger på gymmet och en gång vattengympa i våtväst.
Späkte min kropp varje vecka.
Vattengympan var roligast.
Mellan tio och femton ohämmade damer i medelåldern som frustar runt i en bassäng till musik av senaste slag, oftast sjungande, varvat med fräckisar och grova anspelningar, det är roligt, jag lovar.
Och inte blev det bättre i bastun.
På medlemskortet till gymmet räknar jag antalet ikryssade rutor och får det till sextioåtta!
Sextioåtta gånger under drygt ett år tränade jag i allehanda maskiner.
Av olika anledningar slutade jag, mest kanske för att min tid blev för inrutad.
Jag saknar vattengympan tillsammans med Vattendamerna, Fettpärlorna, Tvestjärtarna, kärt barn har många namn, men inte den övriga träningen.
Har lagt träningskläderna på hyllan kan man säga och skulle jag ta upp träningen igen så får det bli vattenburen sådan tillsammans med käringar som är lika galna som jag.
mvh R

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag är också en periodare. Men när det känns bra och är kul då är det kanon.

DDT sa...

Själv tränar jag regelbundet. Med ungefär fyra månaders mellanrum.
Men vattengympa är faktiskt sjukt roligt. Jag höll på att drunkna första gången för att jag skrattade så mycket.

reneesfotoblogg sa...

Kruxet är att man är mycket tyngre när man kliver ur badet än när man gick i. För varje liter vatten man sväljer blir man ett kilo tyngre.
mvh R