måndag 16 november 2009

Vad var det jag sa.........

....brukar jag undvika att säga.
Men nu är det befogat.
Efter krångel med telefonen och uppkopplingen i mer än en månad så kom äntligen en teletekniker.
Exakt det som jag försökt förklara minst tio gånger för "felanmälan" på Tele2 stämde.
Glappkontakt någonstans på luftledningen.
Så fort det har varit lugnt och stilla väder så har det fungerat hjälpligt men vid minsta vindby så har det ballat ur.
Teknikern såg direkt, från bilen när han körde förbi en stolpe var problemet låg.
Det var bara ett aber.
Stolpen är utdömd sedan flera år tillbaka och skulle varit bytt för länge sedan, den och några till.
Alltså kunde han inte klättra upp i den och inte heller luta stegen mot den.
Husbonden löste problemet genom att köra fram traktorn med gripen, ta tag och hålla emot så teknikern kunde klättra riskfritt.
På mindre än fem minuter var felet åtgärdat.
Ett så enkelt och uppenbart fel också behöva vänta i många veckor.

Det är faktiskt under all kritik.
Få se om jag byter leverantör.
Har Telias kontrakt liggande, det är bara underskrift som fattas.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Härliga hundbilder :-))

Tips på en sida men andra härliga hundbilder är den här: http://mandalaya.se/blog/

Hej från mig!

reneesfotoblogg sa...

Hej på dig och tack!
Roligt att du tittar in.
Ska genast titta på den föreslagna bloggen.
mvh R

Lisette sa...

Jag är gammal och mycket trogen kund hos Telia. Dom kommer på stubinen. Alla tre gångerna då sorkarna har grävt hål på våra jordledningar har man lyckats fixa till det snabbt. Och den fjärde gången ( samma fel!!! fast på nytt ställe!) fick jag hela nästkommande månadsavgift gratis! Heder åt Telia! Jag /vi var utan telefon OCH bredband i tre dagar.

reneesfotoblogg sa...

Tele 2 har fem arbetsdagar som gräns för att kompensera, då är inte helgen inräknad.
Situationen har varit komplicerad eftersom kontakten varit i och ur hela tiden.
Lite av moment 22 eftersom varje gång det fungerat så har felanmälan fallit bort.
Dom hänger på "gärsgårn" nu kan jag säga. Ska kolla hur lång uppsägningstid vi har på de olika sakerna för det är nog läge nu.
Har skrivit kontrakt med Telia men inte signerat och lämnat in än.
mvh R