fredag 9 januari 2009

Husbonden ......

..... har fått sin överman!
Vinterkräksjukan.
Den slog till natten till torsdag.
Han hann inte fram till toaletten första anfallet.
Och inte ur sängen när det andra kom.
Många tvättmaskiner blir det.
Husbonden var totalt däckad igår.
Sista kaskadkräkningarna kom i gårkväll sen släppte illamåendet.
Idag är han uppe och sköter sina sysslor om än lite skakis.
Jag vet att viruset är luftburet så det är väl bara att lugnt invänta.
Försöker ändå stämma i bäcken genom att tvätta mig om händerna ideligen.
Inte bra, kan snart använda dom som sandpapper.
Egentligen skulle man haft en filmkamera och förevigat dom som med fasa i ansiktet vände och rusade ut när jag gastade: Vinterkräksjuka!!!!!!
Ungefär som: Tänt vare här!
mvh R

6 kommentarer:

Christina sa...

Åh fy, stackars husbonden!!!

Hedgren sa...

Jag håller med - stackaren...

reneesfotoblogg sa...

För se, tänk att det kommer jag inte att framföra!
Att ni tycker synd om honom menar jag. Då blir han ännu sjukare.
Hasar sig fram ännu långsammare och ser lidande ut.
Fast det är klart, lite synd är det om honom. Men det säger jag inte till honom.
Man får vara väldigt pedagogisk när man har med en sjuk karl att göra.
mvh R

Lena sa...

Men du kanske kan du framföra det efteråt, för vinterkräksjuka måste var fruktansvärt. Hoppas du saknar den genen så att du slipper.

reneesfotoblogg sa...

Jo, jag lovar att låta honom få veta i efterskott.
Nu blev det ytterligare tvätt i natt.
Många kallsingbyte blir det.
Konstigt att vägen från sovrummet och hans badrum kan vara så lång.
Illamåendet är borta som tur är så han kan äta.
mvh R

Anonym sa...

Hur går det har du blivit smittad nu?
Fyfan för kräksjukan...
Kram på er, och jooo det ÄR lite synd om husbonden :)

Kram Pia