lördag 17 augusti 2019

Och vad jobbar du med då?

Jodå, jag kör traktor längs med vägarna under högtrafik i semestermånaden. 
Jaha, och?
Jodå, sakta, sakta rullar jag fram och så ungerfär var tjugonde meter stannar jag, trycker på ett antal knappar så att en robotarm långsamt vecklar ut sig åt höger.
Jaha, och?
Jodå, så trycker jag på några fler knappar och då rullar ett borsthuvud igång samtidigt som det sprutar vatten.
Jaha, och?
Jodå förstår du, då tvättas eventuellt vägdamm bort från de små reflexerna som sitter på pinnarna i vägkanten. Sedan trycker jag på alla knapparna igen och då vecklar armen in sig och jag kör tjugo meter igen, kör en tvätt, kör tjugo meter igen o.s.v. Kilometer efter kilometer.
Jaha, men blir det inte lite tråkigt?
Nähä, det är jättespännande?
Jasså, på vilket sätt då?
Jo, för när kön bakom mig med alla semesterfirande bilister har blivit riktigt lång och de flesta är ganska irriterade i värmen så börjar spänningen när den ena efter den andre gör vansinnesomkörningar och med nöd och näppe klarar livhanken, då djävlar är det roligt på jobbet!

Inga kommentarer: