måndag 3 augusti 2015

Men vilken fantastisk semester.....

....man skulle kunna haft!
Men det sket sig med en bred sladd som Huliganen brukar säga.
1. Arrangera med ungdomarna så att Gårdshunden har sällskap, den gårdshund och väktare som numera är livrädd för allt som smäller, dundrar samt "ilskna-märr-skriiiii".
2. Tvätta, stryka, packa, fylla på, hälla av, kolla , kolla, kolla, telefoner, laddare och fan och hans mormor och allt detta gånger två.
3. Veta på ett ungefär vart man ska, typ söderut.
4. Fredag eftermiddag avgång i värsta rusningstrafik med bra väder och alla ska suga ut så mycket som möjligt av sista dagarna på semestern.
5. Tykarpsgrottans (som vi inte gick in i) camping första natten, Pittbullen höll oss vakna praktiskt taget hela natten genom att gnällande riva och slita livet ut sitt täcke (skenvalpning). 
För att göra en kort historia ännu kortare så körde jag Kristianstad, Simrimshamn, Ystad, Helsingborg, Heberg och Laxbutiken där vi åt, vidare till Frillesås där jag blev magsjuk, möjligen av laxen. Att vara magsjuk i en husbil är inte det ultimata kan jag meddela även om man har toalett.
Klockan åtta på söndag drog vi järnet och var hemma lagom till ungdomarna hade vaknat.
Häpp, som dom säger på cirkus!
Sov till klockan halv nio i morse då Husbonden väckte mig och undrade om jag skulle sova hela dagen.
Man ska ha husbil trallalalalala.................
PS. Det retar mig något så ofantligt att man inte ska kunna/våga stanna på någon vacker plats utan risk för att bli rånad. Är det fler som parkerat för natten så är det väl OK för då är det ju alltid någon som hör när larmet går men ensam är inte att tänka på. Ibland hjälper det inte att köra in på en camping utan vägpiraterna tar sig in i bilarna ändå, i förra veckan råkade fem bilar illa ut på Kungälvs camping, praktiskt taget i centrala stan. Att jag dessutom inte ska kunna uttrycka min frustration över dessa marodörer utan att bli stämplad som både det ena och det andra gör mig ännu mer förbannad! Så, nu fick jag sagt det också! DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt, men ha ha ha! Lite roligt var det allt att läsa om racersemestern. För övrigt håller jag med om allt.
Irene

reneesfotoblogg sa...

Irene: Det bjuder jag på, idag kan jag se det dråpliga i det. Vi gör ett nytt försök imorgon utan hundar och ställer kosan mot Gotland, får se om det lyckas bättre.

Anonym sa...

Hej!
Såg dina bilder på ett café tidigare idag. Tyckte dem va väldigt fina, särskillt porträttet på barnet. Skulle vilja komma i kontakt med dig och se om du skulle vilja fota mina flickor i någon vacker miljö innan sommaren är slut. Skriv ett mail till mig om du är intresserad. Linda_r89@hotmail.com
Hoppas vi hörs :)
Med vänlig hälsning, Linda.