måndag 31 augusti 2015

Fådda fröer.

På hösten i förfjol fick jag en liten papperspåse av vännen Annika med ärtbaljor i.
Det var Rosenvial som jag hade önskat.
Påsen kom att bli liggande på bänken både länge och väl.
En dag var jag övertygad att köket var fullt med möss för det krafsade och sprätte gång efter gång.
När jag lokaliserat ljudet så visade det sig att det var den lilla påsen och dess innehåll som spökade, ärtskidorna hade torkat och sprätte ut sina frön.
Påföljande vår satte jag fröna och sipåfan grodde dom inte.
Några planterade jag ut tillsammans med en mörklila Klematis och några runt det nersågade äppleträdet som aldrig givit någon frukt.
Här är resultatet på mitt köksbord.



4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vacker ,fina bilder i förra inlägget också ,kramen Nette

reneesfotoblogg sa...

Tusen tack NETTE!

Anonym sa...

Så vackert! Glad att jag kunde hjälpa till med anskaffningen.

Himla vackra himlabilder häromdagen med! Man kan nästan tro sista kortet är taget i Japan med Fujiyama i bakgrunden.

Annika

reneesfotoblogg sa...

Annika: Tack för den godispåsen. Nu fattas det bara vita. För övrigt så kan jag inte klaga på utsikten från köksfönstret men i ärlighetens namn så är det inte alla dagar man observerar det.