måndag 19 maj 2014

Passionerad....

..... kan man kalla en medlem i vår fotogrupp.
Michael har nämligen en trädgård utöver det vanliga.
Mycket utöver vill jag påstå.
Han har byggt upp en fantastisk anläggning med hundratals varianter av Rhododendron, Magnolia, Pioner och mycket annat allt med egen hand- och kroppskraft.
Hundratals och åter hundratals av små nya sorter av Rhododendron växer i barnkammaren alla framtagna av Michael genom pollinering, ympning, frösådd och sticklingar.
Härommorgonen hade jag nöjet att göra ett besök, med kameran föstås.
Det lär bli fler gånger, för om några veckor slår Pionerna ut.










5 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken lycka att få gå där och njuta och fota!!! Tack för att du delar med dig av dina fantastiska bilder så även jag får njuuuuta!!

Rajson sa...

Det är precis detta man ska vännerna till. Låt dom skapa underbar fotomotiv åt oss! Vi slipper jobbet kan bara njuta!
Och njuter gör även vi andra som får se dessa fina foton!

reneesfotoblogg sa...

Lotta: Tusen tack och väl bekomme!

Rajson: Men visst, och inte behöver man strida med sniglar heller för dom gillar inte den här sortens växter.

Mian sa...

I ärlighetens namn så är jag inte alls förtjust i rhododendronbuskar, som helhet alltså, men själva blommorna är underbara. Och dina bilder är verkligen ljuvliga!

reneesfotoblogg sa...

Kan jag i och för sig hålla med dig om. När det blommat över så är dom inte så dekorativa. Men blommorna.....ojojoj!