måndag 9 september 2013

Fototrisstema: Favoritställe....

....vattenhål, smultronställe, oas....man kan kalla det vad man vill.
Med lite eftertanke så var svaret givet: Hemmavid!
Mycket resande har det blivit både långt bort och nära men med facit i hand så........
Och var är det jag fotograferar mest?  Absolut hemmavid.
Så, så får det bli, bilderna är tagna exakt där jag bor med kameran riktad åt olika håll.
Vingresor är generösa och ger ett presentkort till vinnaren av trissen och skulle jag mot förmodan vinna så skulle jag nog välja Marrakech i Marocko som resmål för färgerna, dofterna, smakerna och människorna.
Andras favoritställe hittar du här på Fototriss.

Utsikt från köksfönstret

I min vildvuxna oansade trädgård

I beteshagarna går fem Nordsvenskar

12 kommentarer:

Karen @ Pieces of Contentment sa...

Wow, each scene is filled with amazing beauty, wonderfully photographed. That's a stunning view form your kitchen window....sigh... amazing.

reneesfotoblogg sa...

Karen: Thanks a lot! Yes the view is wonderful over the valley early in the summermornings when there is mist. (How did you know?)

Rajson sa...

Med tanke på dessa fina bilder håller jag fullständigt med att du inte har någon anledning att leta efter något annat. Tyvärr kan jag inte skryta med liknande utsikt. Grannens häck....

Tortor sa...

Snygga bilder som vanligt.
Så sant att "hemma" är ett utmärkt smultronställe.

Ha det gott!
Tore

Pysselfarmor sa...

Ditt smultronställe skulle jag gärna vilja besöka - så vackert!

reneesfotoblogg sa...

Rajson: kanske att när man sett sig om i världen att man uppskattar sin hemtrakt mera? Man får lite andra referensramar kanske?

Tore: Tusen tack! Det gäller bara att se det.

Pysselfarmor: Har du vägarna förbi så......

Unknown sa...

Så vackra blommor har inte jag i min trädgård eller också kan jag inte fota dem lika snyggt som du.

Annalisa

reneesfotoblogg sa...

Annalisa: Ja det var ett dilemma, antingen det ena eller det andra, men inte tror jag att mina blommor är annorlunda än andras. Säkert är att det är fullt med ogräs och totalt vildvuxen.

Jah Hollis sa...

Fint ställe och fina bilder i trissen.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Jag hänger med som väskbärare :)

Elisabeth sa...

Underbara bilder! =)

Karoleen sa...

Den första bilden från köksfönstret är magisk! Vilken utsikt att vakna upp till!

Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Vi håller tummarna =) Lycka till!