söndag 15 april 2012

Undrar just....

....hur det kan komma sig att inlägget från i fjol som handlar om Amishfolket eller rättare sagt anabaptisterna i Lerdala är det mest lästa på min blogg? Var och varannan dag är det någon som kommer in den vägen. 
Kanske ska man lägga in publikfriande ord i sina rubriker för att få mer läsare?
Om man nu vill ha det vill säga.
För övrigt anser jag att mina inlägg gjorda förr om åren var riktigt snärtiga och ganska humoristiska och jag kan konstatera att jag har legat av mig en hel del.
Kanske ska man starta en helt ny blogg där man är helt anonym igen.
För sanningen är ju den att med tiden har man fått "relationer" med sina läsare och långsamt har det infunnit sig ett slags hänsynstagande som på något sätt lagt locket på.
Ibland skriver jag ett inlägg men så tar jag bort det för jag tänker: "Men tänk om XXXX blir ledsen eller tar illa vid sig....."
Så tar jag bort raderna.
Vad kan man nu lära sig av detta?
Att jag är en ganska feg person som inte vågar stå för mina åsikter?
Eller att jag är hänsynstagande och behandlar mina medmänniskor med största respekt?
(Här är jag säker på att de som känner mig IRL ramlar omkull av skratt för dom vet att jag i debatten är både påstridig och respektlös samt gärna förlöjligar min omgivning.)
Varför i hilvitte jag författar så egocentrerat så här tidigt på morgonen vet jag inte heller!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Renée,
du ska här få ett digitalt IRL-omdömme av mig:

Du är ärlig, rättfram och impulsiv. Blandat med din speciella humor så har det fått mig att "ramla av stolen" av skratt många gånger, andra gånger har det fått mig att tänka ett varv till.
Man vet vad du tycker och behöver inte gissa.

Kram på dig å sprick nu inte innan kvällen.

Annika

reneesfotoblogg sa...

Annika: Tänk vad vi ändå har samma åsikt om mig för preciiiiis så vill jag tro att jag är. I alla fall önskar jag att jag var sådan och jag jobbar på det.
Och du, det är bara trollen som spricker.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Google, har du hört talas om det!! Dom googlar säkert på Amish Lerdala o då kommer din bloggnng upp.
Jag har många som googlar på Åland just nu, troligen pga av min blogg för 2 år sedan.
Och Kuba, säkert 25-50 per/vecka.
Mest från Amerkat. Eller så spionerar dom på mig.
Jo jo hänsynsfulla åsikter :) Har inte svalt mina hav som rinner ur bild ännu. Men nu ser jag det själv i alla fall. (fÖR det mesta)
Nä skämt osido, var som du e. Annars så känner jag inte igen dig :)

Sessan sa...

Hej.
Jag åker ofta förbi eran gård och ser då era hästar i hagen. Rider ni någonsin dessa fantastiskt vackra hästar? Snälla kan du inte lägga ut lite foton på dem här på bloggen?
Med vänlig hälsning, Sessan

reneesfotoblogg sa...

Lena: Det är ett givande och ett tagande och vad vore livet utan humoristiska gliringar och lite retsamheter och för att använda några slitna klyschor: Man blir som man umgås och Kaka söker maka!
För övrigt så är jag obarmhärtig när det gäller foto men annars är jag from som ett lamm.

reneesfotoblogg sa...

Sessan: Vad trevligt. Det är ju arbetshästar så några av dom kör vi men en av dom är inriden och rids då och då av svärdottern. Jag antar att du menar nordsvenskarna och inte ridhästarna. Ska gärna lägga ut lite bilder vad det lider.

Sessan sa...

Hej igen.
Ja jag menade nordisarna. De är så fina där de går att jag blir glad varje gång jag ser dem. Riktigt fina exemplar ni har.
Ha en go kväll.
Mvh Sessan