lördag 22 januari 2011

Mitt förnamn.....

.... är ju inte alldeles vanligt.
Under min uppväxt så har jag bara träffat på ett fåtal med samma namn.
Ett användbart namn som kan användas till flickor, pojkar och som efternamn.
Det betyder återfödd har jag lärt mig.
Idag stod mitt namn bland dödsannonserna, både för- och efternamn!
Dock var efternamnet stavat med C.
Vilken tur, då var det inte jag!
Och vid närmare läsning så var det inget annat som stämde heller.
Då kan jag nog klä på mig och käka frukost.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt så länge man ser att man inte finns med på de där sidorna...

nillas liv på pinnen sa...

Men nu är vi en dag närmare den där. Döden.

Sven sa...

Å Du var tvungen att läsa hela
annonsen innan det klarnade,hur
trött får man vara egentligen?
Sven

reneesfotoblogg sa...

Sas: Egentligen vet jag inte varför jag läser just dom annonserna, kan det ha med åldern att göra?

Nilla: Du får mig att tänka på något citat: Vi går mot döden vart vi går....hujeda!

Sven: Man måste ju veta om man ska gå upp eller inte!

mvh R

Ninna sa...

Jaja.
Vi går mot döden var vi går...
och var vi sitter och var vi står...

reneesfotoblogg sa...

Ninna: ...å får vi lov, å får vi lov å sjunga dödansarns visa....tjo!