söndag 7 december 2008

En tankeställare!


Vad har man att gnälla för? Slätt inget.

Vad gör det om inte allt blir färdigt till jul?

Vad gör det om det regnar?

Vad gör det om bilen inte är av senaste modell?

Vad gör det om kläderna jag bär är från förra året?

Vad gör det om jag har migrän då och då eller värk här och där?

Jag läser motvillig blogg och vidare karinlangstromvinge där Johanna Fredriksson har gästbloggat.

Tårarna rinner men jag får en tankeställare.

Jag har absolut inget att gnälla för men allt att vara tacksam för!

mvh R

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Nej, precis så är det.
Och vad spelar det för roll om magen putar och låren är sladdriga?

Egentligen.

Man har ju livet i alla fall!

(Då blir ordverifieringen: trimer ... och det ser jag som ett Tecken ,. jag borde trimma mig ..-)