torsdag 18 december 2008

Bonde.....

....söker fru.
Valde dom rätt?
Diskussionens vågor går höga bland bloggarna märker jag.
Jag vet bara en sak: Jag valde rätt bonde!
Fast han har koskit på kläderna och luktar illa ibland.
Semester vet han inte hur det stavas så det har jag rest på själv.
Boss och höstrå dräller han mest överallt.
Han arbetar jämt, från sex till åtta normala dagar.
Händerna är raspiga och naglarna är sorgkantade, alldeles omöjliga att få rena från ladugårdslukt.
Han använder inte väckarklocka, han är programmerad på djurens dygnsrytm.
Hur jag vet att jag valde rätt?
Jag har stått ut med detta i över fyrtio år!
Jag vill ha diplom! Utdelat av kungen! För långt och tåligt buret lidande!
mvh R

2 kommentarer:

Karina sa...

Du ska få ett diplom av mig :)

reneesfotoblogg sa...

Hmmm.....smäller ju inte lika högt som Kungen förstås....men OK då! Du kanske kan ha en krona på huvudet i alla fall, En- fem- eller tiokrona får väl duga eller varför inte en Luciakrona.
mvh R