onsdag 31 oktober 2018

Förlåt.....

Att det ska vara så svårt att säga!
Ursäkta duger också.
Eller: Det var inte meningen, ledsen att det blev så galet. 
Lite längre men om det kommer från hjärtat helt OK.
Att ge förlåtelse däremot är en helt annan femma.
Att ha överseende med oförrätter, stryka över och gå vidare borde man göra tycker många.
Men det tycker inte jag!
Småsaker är inget att hänga upp sig på, verkligen inte men när man blir sviken, trampad på, förbisedd och lurad då finns ingen förlåtelse att ge.
Men för din egen skull ska du förlåta säger "förståsigpåarna", då mår du bättre.
Nix, inte jag! Tvärtom! Jag skulle må sämre! 
Och hur ska det gå till när dom inte ens ber om förlåtelse?
Min pappa sa alltid: Hut går hem, ibland tar det bara lite längre tid!
Så, nu väntar jag!

Inga kommentarer: