måndag 29 oktober 2018

Att skylla på någon annan....

....går inte!
Helst vill jag banka mig själv i huvudet med något hårt, riktigt hårt, typ en stor gråsten.
Varför det då?
Jo, vid valet av ny ugn växlade jag två siffror i beteckningen, köpte och monterade in en ugn UTAN det som var det absolut viktigaste nämligen självrengöring.
Denna fantastiska uppfinning som gör att man alltid har en ren och fräsch ugn.
Allt annat har den! Ånga, varmluft, stektermometer m.m. m.m. men inte pyrolys.
Jag blir vansinnig! För att inte tala om stackars Huliganen som har släpat hem skiten och monterat in den. 
Invigde med att steka en kyckling igår och vips var det fastbränt fettstänk överallt i ugnen.
Inga problem trodde jag tills jag hade läst manualen utan att hitta inställningen för självrengöringen och långsamt kom till insikt om att jag köpt fel ugnshelvete.
JAG HATAR ATT GÖRA REN UGNEN!
Nu är frågan: rycka ut nyss nämnda vitvaran och slå sönder den med en slägga?
Rycka ut den och rea den på blocket?
Bita ihop, inhandla olika kemikalier för ugnsrengöring samt tillbringa de nästa tio åren med att skura den efter varje användning?



Inga kommentarer: