lördag 18 mars 2017

Den nya folksjukdomen....

..... kan konstateras.
Jag vet inte om det är jag som har sjukdomen eller läkare, veterinärer, bilhandlare med flera.
Drabbad är jag i alla fall eftersom min tillvaro den sista tiden mest bestått i att sitta och vänta på utlovade telefonsamtal som aldrig kommer.
Först har vi vårdcentralen som uppger att dom kommer att ringa upp en ganska precis tid men inte hör av sig förrän en timma senare.
Så har vi veterinären som hör av sig först en vecka efter magnetröntgen (á 13.000:-), talar om att hon ska gå på semester en vecka men kommer att höra av sig när hon är tillbaka. Efter ytterligare en vecka ringde jag upp och man lovade att hon skulle höra av sig. Jag väntar fortfarande.
Bilhandlaren tycks ha fått denna smitta också. Köpte ny bil för två veckor sedan, en miljöklassad och alltså skattebefriad i fem år. Efter en vecka fick jag inbetalningskort från Transporstyrelsen på koldioxidskatt och när jag frågade tjänstemannen varför, kunde han bara informera att något blivit fel i registreringen från bilhandlaren (Hedins). Bilförsäljaren har under en vecka lovat och slingrat sig att han ska återkomma men jag väntar fortfarande. 
Nu är jag rädd att jag kommer att vara väldigt oförskämd och snäsig när näste man eller kvinna ev. ringer upp mig med en krystad förklaring om varför man inte hört av sig som utlovat.   

Inga kommentarer: