lördag 18 april 2015

Husbonden säger.....

.... att jag inte ingår i statistiken.
Skulle det vara något nytt?
Att ingå i mängden ligger verkligen inte för mig.
Anledningen till att han fäller slika åsikter har att gör med att enligt media så har "dom som förstår sig på det" gjort undersökningar och kommit fram till följande:
Om man stickar och, jag antar handarbetar så blir man lugn.
Har  man hund och tittar den i ögonen så blir man lugn.
Jaha ja!
Jag stickar och virkar oavbrutet från klockan nollsju till klockan tjugofyra endast med avbrott för näringsintag och toalettbesök.
Dessemellan spänner jag ögonen i Pittbullen och Gårdshunden flera gånger om dagen.
Nu kan jag meddela att den undersökningen är bluff och båg för jag blir inte ett dugg lugnad av det.
Om det beror på att jag till varje pris ska ha färdigt så fort som möjligt för att se resultatet eller att mina hundar verkligen inte vill titta mig i ögonen, vilket är ganska normalt för en hund vet jag inte.
Men, som sagt, jag ingår väl inte i statistiken.
 

Inga kommentarer: