måndag 30 mars 2015

Tele 2.....ge mig kraft!

Den 12 augusti för snart två år sedan tog jag ett mobilt abonnemang till den bärbara för att ha med i husbilen.
(Och nä, jag har ingen smartphone.....än.)
Bindningstiden var på 24 månader.
Uppsägningstid 3 månader.
Idag ringde jag för att säga upp abonnemanget för att vara ute i god tid.
Nu ska jag vara fullständigt ärlig och tillstå att jag inte läst det finstilta men jag misstänker att likt alla andra abonnemang och prenumerationer så står det att: "det är löpande så länge det inte sägs upp."
Förr tecknade man t ex en prenumeration för ett år, betalade och när tiden var ute så upphörde tidningen att komma. 
Enkelt och smidigt.
Men nu har förlagen satt i system att fortsätta skicka t ex. tidningen och efter några månader får man en saftig räkning (utan några lockrabatter) tillsammans med ett påpekande att prenumerationen fortlöper om man inte säger upp den.
Alltnog, med detta i åtanke ville jag alltså vara ute i god tid.
Var det någon som trodde att det skulle funka?
Icke!
Så tidigt kan man inte vara ute.
Jag ska ringa den 11 maj blev jag upplyst om!
Då är det tre månader och en dag kvar innan abonnemanget löper ut.
Ge mig kraft!
 
 

Inga kommentarer: