torsdag 23 oktober 2014

Invasion

HJÄLP, jag är invaderad!
Varenda natt är det någon som attackerar bloggen.
Något Långtbortistan-land som som försöker ta sig in genom mina bloggvänner.
Ytterligare, så kan jag lägga till ett hatobjekt till fästingar, slemproppar och vildsvin, nämligen STORA, FETA, SLÖA FLUGOR! Och jag menar stora! Ungefär fyra gånger så stora som husflugor.
Fyra fönster på övervåningen var fulla, och jag menar hundratals i går när jag kom upp.
Var kommer dom ifrån?
Visserligen har det körts på vid gavel hela sommaren men nu!
Tvi fan vad äckliga dom är!

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vi råkade ut för det där med flugor en höst också .Jag hade just putsat fönstren och en dag då jag kom hem så var det säker hundra stora äckliga flugor inne ,har inte upplevt det sedan dess men det var väldigt otäckt att komma hem den dagen .Inga fönster hade varit öppna . Inte kul med dom som vill in på din blogg .kram Nette

reneesfotoblogg sa...

Nette: Tur det var fler som råkat ut för dessa äckelbäckel. Eller otur ska jag säga. Frågan är bara var i helskotta dom kommer ifrån?
Beträffande bloggenmarodörerna så lyckas dom inte som tur är.
Ha det bra och fortsätt jakten!

Anonym sa...

Feta svarta flugor brukar gömma sig i fönsterkarmarna på hösten och råkar man öppna fönstret ramlar de in. I år har jag öppnat alla fönster och dammsugit karmarna. Få se om det hjälper.
Irene

reneesfotoblogg sa...

Irene: Misstänkte det, undrar om det inte kläcks också! Tvi!

Mian sa...

I år är första året på kanske tio som jag inte har mängder av flugor på hösten. Jag bor ju mitt i centrala stan och i 15 års tid har det inte visat sig en endaste fluga här i huset. Sen för 10 år sen så började flugor att kläckas i augusti. Bara en kort tid, kanske 10 dagar. Emellan mina fönster har de hållit sig. Och sen är det helt rent igen, i ett helt år. Mysko. Men i år har det inte kläckts några alls.

reneesfotoblogg sa...

Mian: Från yttre rymden, sådana där aliens? Trodde inte det var en plåga mitt i stan. Men håll med om att dom är äckliga!