måndag 30 juni 2014

Tusen trädgårdar......

.....hann vi inte med men väl en.
Sparlösa Trädgård som skulle ha mängder med Clematis ville jag se.
Packade in Husbonden och hundarna i bilen och i vanlig ordning hade jag vägen helt klar för mig.
Och som vanligt visade det sig att det hade jag inte alls.
I min inre kartbild är det ingen tvekan men den i verkligheten stämmer aldrig.
Jodå, vi har GPS.....i husbilen.
Alltnog, vi hittade så småningom, det tråkiga var att vi möttes av en lapp på en dörr att maken av de två eldsjälarna hade gått bort och frun bad om ursäkt men orkade inte underhålla besökare.
Tråkigt, man undrar vad som kommer att hända med livsverket, den fantastiska men redan vildvuxna trädgården.
En trädgård helt i min smak, vildvuxen ja, men full av överraskningar.
Kameran var med men så värst mycket bilder blev det inte för av någon outgrundlig anledning måste man ladda batteriet då och då.
Enligt hemsidan skulle det finnas massor med Clematis men dessvärre hade dom försvunnit til stor del. Det gjorde dock inte så mycket för där fanns så mycket annat att njut av.






 

Inga kommentarer: