torsdag 6 mars 2014

Lika bra att lägga sig ner och dö......

.....eftersom vredesutbrott ökar risken för hjärtinfarkt.
Jag har alltid hävdat att det finns två sätt att passivisera ett lands befolkning.
Ett sätt är att halvsvälta människor, typ Nordkorea och ett annat är att låta befolkningen leva i överflöd och följaktligen inte orkar eller ids opponera sig, typ ? (fyll i själv).
Men nu får jag lägga till ett tredje sätt efter att forskarna släppt sina fantastiska rön till media.
Fast lite lurt är det nog!!
Husbonden som är lugnare än de flesta, nåja han kan tända till utav bara hillvitte men inte så värst ofta är ju bypass:ad men jag som är förbannad för det mesta har klarat mig.
En till mig närstående som har fyllt 90 och milt sagt ganska kolerisk har ju också klarat sig.
Så, jag tänker nog stoppa in en pinne i brasan i fortsättningen också för det är ju det som håller en igång!

2 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Jag vet inte riktigt! Det är ju inte bra med vredesutbrott när man har högt blodtryck och det måste ju påverka hjärtat så de har säkert rätt på ett sätt. Men jag tror också att många av de som aldrig visar några känslor har dem ju fortfarande inom sig och det tror jag är värre för hjärtat! Att rensa är bra så jag kommer också fortsätta med vredesutbrott (inte för att jag har något alternativ, det är min personlighet att visa mina känslor ;) )

Ha en fin helg!

reneesfotoblogg sa...

Anneli: Tror nog som du att det är bättre att släppa ut ångan när trycket blir för högt. Ha en lugn och solig helg du med !