torsdag 6 februari 2014

Det är synd om mig!

Min mamma ammade mig inte när jag var baby.
Jag är lågutbildad och tillhör den lägre klassen i samhället.
Eftersom jag tillhör den gruppen så vet jag inte hur man lagar riktig mat utan köper och äter dyr skräpmat trots att jag är låginkomsttagare.
Detta är orsaken till att jag är överviktig!
Detta sagt efter att ha hört en massa "högskoleutbildades" utlägg i media beträffande svenskarnas tilltagande övervikt.
Nu ska här minsann sättas till grupper som ska forska om varför det är så.
Nu stämmer ju inte detta alldeles perfekt med förståsigpåarnas antagande kan jag meddela.
Min mamma ammade mig tills jag var uppåt ett år för det gjorde man på den tiden.
Vad beträffar utbildningen så undrar jag var gränsen går? Är det baserat på tiden man spenderat i skolan? Grundskolan torde då vara så lågt man kan komma, gymnasiekompetens nja....men högskola, då är man garanterat mager som en sticka när man går ut.
Låginkomsttagare, allting är ju relativt men jag tror inte jag kan räknas in i den kategorien heller.
Det vill säga, numera är man ju det. De senaste åren är man djävligt mycket låginkomsttagare men min övervikt har funnits med betydligt längre så där skiter det sig som orsak.
Visserligen händer det att jag äter skräpmat, en hamburgare en gång i månaden men för övrigt vågar jag påstå att som bondkärring kan jag laga mat. 
Det skulle se ut om man inte kunde ta vara på slakt, baka, sylta och safta när man är husmor på en lantgård.
Så kära forskare och högutbildade, orsakerna är nog betydligt fler än att dela in människor i högt och lågt stående klasser och ointelligens förekommer även hos den "övre klassen".

5 kommentarer:

Ingegerd sa...

Ja tänk vad synd det är om oss outbildade.

reneesfotoblogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
reneesfotoblogg sa...

Ingegerd: Tjock = outbildad, låginkomsttagare, tredje klassens medborgare alltså totalt dum i huvudet.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Finns ju alltid något positivt i det hela.
Nu vet jag i alla fall varför kilona lägger på sig :)

reneesfotoblogg sa...

Lena: Jasså, din mamma ammade inte dig heller!