måndag 4 juni 2012

Trakasserier

Nu har jag hotat SveaCom med polisanmälan för trakasserier.
Dom ringer nästan varje dag, lördag som söndag och frågar efter Husbonden.
Ofta när man svara så finns det ingen där eller så slänger dom på luren när jag säger att han inte är ledig.
Jag har bett att dom ska sluta ringa och så sent som i förra veckan lovade en glad tjej att dom skulle stryka vårt nummer. Lika förbannat så ringde dom idag igen.
Eftersom jag känner igen numret, 0850112086 så skiter jag oftast i att svara men lika fullt så ska man avbryta det man håller på med för att kolla.
NU ÄR JAG DJÄVLIGT TRÖTT PÅ DETTA!
Ett samtal till och jag går till polisen! (som att dom skulle bry sig)
Finns det verkligen ingen instans man kan vända sig till för att få slut på eländet?
För dom som undrar så är vi med i Nix men tyvärr så gäller det bara privattelefoner.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Stackars SveaCom, I'm just saying. Om de visste what they are up against skulle de darra.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Jag ska avveckla mitt hemtel. det är i stort sett bara försäljare på den som ringer och inte vågar man svara längre. Görjobbigt. Samma nummer varenda dag som ringer.
0526-170972
terrar varje dag. Kan ju tro att står bakom hörnet och väntar in mig :)
Svarar ibland för det kan ju vara någon bortglömd/hemlig släktings advokat som ska meddela att jag ärvt pengar.
Men nej, icke har detta hänt ännu :(

Rajson sa...

Älskar att driva med dessa "stackare" som jobbar åt alla dessa bolag som kommer med FANTASTISKA erbjudande. Säger de att jag jag får det SÅ mycket billigare hos dom vad det nu är. Svarar jag har SÅ gott om pengar att jag inte behöver bry mig(ja,ja vet att man inte ska ljuga!) om deras fantastiska produkt. Betala så gärna ett överpris bara jag slipper byta. Brukar bli lite tyst i luren ett tag så jag kan tacka för mig!Brukar inte ringa åter!

Lena sa...

Detta kanske du kan använda:

http://egbg.home.xs4all.nl/motmanuskript.html

reneesfotoblogg sa...

Nilla: Är beredd att ta till storsläggan!

reneesfotoblogg sa...

Lena B: Inte ska man behöva göra avkall på sin telefon bara för en sådan sak. Aldrig i livet!

Rajson: När det gäller telefonabonnemang så brukar jag köra samma men så går det några månader så är dom där igen.

Lena: Har faktiskt hotat med polisanmälan förut och det har hjälpt. Men så dyker det någon ny....