söndag 17 juni 2012

Eländes elände.....

Nu får ni faktiskt vara så vänliga att tycka synd om mig!
Som om det inte räckte med en praktförkylning som började igår (Husbondens satans bacillusker) utan jag har tandvärk också. Inte i den tanden som jag rotfyllde i fredags under en timma och tio minuter utan en annan skittand som också ska rotfyllas men inte förrän i augusti.
Nu skulle man lätt kunna tro att jag missköter mina tänder men se där har ni fel för jag går till tandläkaren var sjätte månad, men ska det djävlas så ska det och det har det gjort nu i över ett år.
Har ni förresten haft käften på vid gavel i en timma och tio minuter?
Trots min väloljade käke så hade jag vissa problem med att stänga den när behandlingen var över.
Tänk om den fastnat i vidöppet läge! Ve och fasa, man ser väl ibland ut som en fågelholk dock inte hela tiden.
Men för att se det positivt, då kanske det flyger in stekta sparvar i käften på en!
Hur djävla gott det nu skulle vara!

6 kommentarer:

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

du är ju tokig du. Och vem skulle steka dom sparvarna tro :)

Lisette sa...

Om du hade stannat med truten i låst läge kanske Husbonn kunde fått användning av citat från min man då jag en gång tappat rösten och inte kunde få fram ett ljud: "Jag tycker att du ska vänta ett par dar med att uppsöka läkare!"
För övrigt tycker jag JÄTTESYND om dig. Så det så!

Mian sa...

Jag tycker absolut synd om dig - mycket!
Besvär med tänder tär både på psyke och på kapital.
Hoppas att du får snabb hjälp!

reneesfotoblogg sa...

Lena: Tänkte du kunde göra det, på Muurikkan!

Lisette: Är dom släkt tror du? Din och min alltså!

Mian: Lite moment 22 känns det som just nu eftersom jag inte kan ringa tandläkaren innan förkylningen är över och hon dessutom ska gå på semester.

Anonym sa...

Jag tycker synd om dig. Hade du varit karl hade du förmodligen legat nedbäddad på soffan nu å blivit ompysslad ;)

Annika

reneesfotoblogg sa...

Annika: Och planerat för begravningen!