lördag 6 november 2010

Ätstörning

Kan man ha Falsk Bulimi?
Alltså att man hetsäter men inte kastar upp efter.
I så fall har jag det!
I går kväll kom det över mig ett godissug som var helt okontrollerbart så jag ringde Huliganen som jag visste var i bebodda trakter, alltså där det finns affärer.
-Köp Salta Sillar, Sockerbitar, Polly och litet annat smågodis annars.....!
Lydig som han är och alltid (inte) lyssnar på sin mamma så kom han med en påse strax efter åtta på kvällen.
Husbonden och jag delade rättvist, ungefär 25/75, vaddådå! det är ju jag som har ätstörningen!
Fifan vad gott det var!
En liten stund!
Fast jag fortsätter att äta även efter själva suget är stillat, där är jag störd.
Och inte ens det minsta lilla illamående infinner sig.
Sedan drack jag två glas Samarin, gick och la mig och sov gott hela natten.
För dom som ev känner mig och vet att jag är tämligen korpulent vill jag bara säga: 
DET ÄR FLERA MÅNADER SEDAN SIST SÅ FÖRSÖK INTE INSINUERA NÅGOT!

12 kommentarer:

Lena sa...

Det är mycket bättre att äta så ån att småäta jämt. Nästan så att det kan betecknas som nyttigt :)

reneesfotoblogg sa...

Nyttigheten ligger kanske i att man känner ett visst äckel så här efteråt så det lär nog dröja innan suget infinner sig igen.
Ska du till Vårgårda idag?

Lisette sa...

Tyvärr! Det där suget kommer inte sällan till mig, Det kommer OFTA!!! Och helt utan vare sig äckel, illamående eller ånger efteråt! Det enda som visar sig är att byxorna krymper okontrollerat.

Anonym sa...

Haha ... trodde det bara var jag. Ibland är det Mariekex, ibland choklad. Känner sällan ånger mest en stor lättnad att det bara är sockersug och inget värre. Satte en gång i desperation i mig makens chokladkaka som han gömt undan till sig. Han skrattar fortfarande åt min skamsna min när han kom på mig. Det är 30 år sedan och det har jag inte gjort om, alltså tagit av hans "nödproviant".

Annika

Christina sa...

He he, gudskelov har jag aldrig sug efter sötsaker, annars skulle jag hålla på som du ;-)

Jag tycker annars fördelningen var schysst, det var ju du som ringde och fixade godiset.

reneesfotoblogg sa...

Lisette: Resår i linningen, gudskelov!

Annika: Sådana där smala som din gubbe ska bara tiga i församlingen, i alla fall när det kommer till choklad m.m.

Christina: Vad har du för laster, någon måste du väl ändå ha? Fast det är klart, du lagar en hel del mat!
Jag lägger ut en bild på kaklet förresten och nej, det blir inget mög, tvärtom. Förut hade jag vanlig fog och nog samlades det både det ena och det andra som missfärgade.

Christina sa...

Renée: Det är klart jag har laster, fattas bara ;-)
Det är bara det att jag aldrig har gillat det ni andra kallar godis.
En av mina laster är t ex Coops stenbitsrom, den röda. Den kan jag sitta och smaska i mig...vällustigt.
Men det ska vara Coops.

Christina sa...

Och jag röker i bilen.... :-/

reneesfotoblogg sa...

Christina: "Pegotten" tycker inte om cigarettlukt.det vet jag med det bestämdaste!

Anita sa...

Haha, det där kvällssuget efter något sött känner jag igen! ;)
Tack och lov har vi långt till affären, så suget stillas ganska sällan. Tack och lov! ;)

reneesfotoblogg sa...

Anita: Hur långt? Vi har inte affären nästgårds heller men när jag hotar Husbonden till livet så kör han dom kilometrarna (under mutter).

Anita sa...

Vi har 1,6 mil till affären... Ibland köper min man en Fransk nougat och gömmer i bilen tills jag börjar sukta efter godis ;)Då har han inte så långt att åka, haha!