lördag 27 juni 2009

Papaver och nävor...









Glöm inte att klicka på bilderna!
mvh R

9 kommentarer:

Lena sa...

Suck.... underbara bilder.

petra sa...

ja jaf är inte sen att hålla med föregående talare, underbara bilder, som alltid!!!
o Reneé, det va min kusin som fått barn- blir det syssling till elvis då?
kram kram o trevlig sommar från Petra o ligist elvis

reneesfotoblogg sa...

Tack snälla Panter och Petra och puss på ligisten.
mvh R

MonasUniversum sa...

Helt ärligt; GÖR du något med dina bilder, eller ruttnar dom bara här inne i bloggen? Du måste ut i vida världen människa!

Okey, samma kamera, men sen då; vad har du för objektiv?

Herregud. Jag måste gå en fotokurs. Jag vill också. Men jag gissar att det är talang. Och den besitter nog inte jag.

reneesfotoblogg sa...

Jag gissar att du har ett kit-objektiv till din kamera, 18-55 mm och det går alldeles utmärkt. Bilderna under Sommarmorgnar.... är tagna med det.
Annars har jag macro- och teleobjektiv.
Kör din kamera på automatiken och köp Photoshop Element 7 om du inte redan har det, ett måste för bildbehandling.
Knäpp minst trettio bilder på t ex talibanen(hon vänjer sig)i ett svep, nära, låt ansiktet nästan fylla rutan. Bra ljus men inte solsken. Jag lovar att minst ett eller två bilder blir bra.
För övrigt: lite talang men mest tid.
Gå in på Fotosidan.se, jag finns där, så ska du få se vad mycket fantastiska fotografer det finns med eller utan talang.
Vaddå ruttna, du tittar ju! Men jag förstår vad du menar och jag har varit med på ett par samlingsutställningar. På Scandinavien-photo bl a. Men som sagt, det vimlar av vrålduktiga fotografer.
mvh R

Tuvstarr sa...

Fantastiska bilder! Även om Photoshop kan göra otroligt mycket så måste man ha öga för motiv ändå, och det har du faktiskt.
Ha en fin söndag.

reneesfotoblogg sa...

Det gläder mig, tack för det Tuvstarr.
mvh R

Karins fotoblogg sa...

Mera ljuvligt! Jag älskar dina bilder med dimman, visst är det morgondimma? Vilken tid är det? Och vallmon....*suck* ....en sån vill jag ha! Vad duktig du är! Jag blir helt klart inspirerad!!!

Jag har försökt jag vet inte hur många gånger att fånga naturen men det ser bara skräpigt och omysigt ut. Inte alls det jag vill förmedla. Då är det lättare att krypa nära med macrot. Har du något tips?

Ha det gott!

reneesfotoblogg sa...

Svarar på din blogg!
mvh R