onsdag 18 december 2013

Nähä Postkodslotteriet....

....nu tror jag vårt samarbete är på upphällningen.
I flera månader har det ringt ett 08-nummer ett par tre gånger om dagen och när man svara så är samtalet avbrutet eller så hörs det en kakafoni av röster.
Typiskt call-center beteende alltså och för det mesta brukar jag inte svara men det är nog så irriterande att t ex avbryta middagen för att kolla vem som ringer.
Idag blev jag blixtförbannad, tog luren röt hallå och döm om min förvåning så ringde man för Postkodslotteriets räkning. 
På sedvanligt sätt snackade killen på ett kamratligt sätt och frågade hur det var etc etc.
Det är det dummaste du kan göra om du dels inte känner mig och dessutom uppenbarligen inte är torr bakom öronen.
Om du dessutom gör en höna av en fjäder och försöker övertyga mig det jag redan vet så är du pantad.
I flera år har jag bidragit med nästan fyra tusen kronor om året och för det har jag fått en pytteliten chokladkartong.
Att jag dessutom betalar tvåtusenfyrahundra till SOS-barnbyar gör att jag har gott samvete.
Jag har för övrigt haft fadderbarn sedan 60-talet så det har blivit en ansenlig summa.
Inte så att jag slår mig för bröstet och tycker att jag är så mycket bättre än andra, det har verkligen inte varit någon uppoffring, inte änkans skärv.
Sedan är det en annan sak som gäller Postkodlotteriet som irriterar mig. Det måste gå åt en helvetes massa pengar till missriktad reklam för stup i ett så kommer det braskande reklam med uppmaning att gå med lotteriet. JAG ÄR JU MED! KAPPICH? (Inte så säker på stavningen här men det låter ju bra och lite hotfullt, lite maffioso.)
Förklara också för mig hur dom som vinner kan vara så totalt överraskade när teve-teamet knackar på men ändå vara uppklädda till tänderna och ha hela släkten där samt välstädat så man spyr?
Nåja, jag kan stå ut med det mesta utom dom där förbannade telefonterroristerna så nu ska jag logga in på Postkodlotteriet hemsida för att försöka klura ut hur man avslutar det hela och jag känner mina lus på gången, det kommer inte att bli lätt.

10 kommentarer:

Rajson sa...

Har aldrig hoppat på det där! Jag är den förste och gratulera grannarna om de vinner men Nej Tack för min del.
Gillar inte att ägarna, holländare tror jag, blir rika som troll.
Dessutom har de slagit undan benen på all annan lotteri verksamhet ute på idrottsklubbar mm. Tex bingolotto så gick en mycket, mycket större del direkt till klubbarna. Ju mer de sålde ju mer pengar fick ungarna till träning osv. Nu pytsas det ut efter postkods lotteriets goda vilja.
Nej, jag skänker gärna pengar men vill välja instanser där jag ser att så mycket som möjligt går direkt till de behövande.
Hoppas du har lyckats klura ut hur du kommer loss. Säkert inte lika lätt som att slinka in! Lycka till!

reneesfotoblogg sa...

Rajson: Nu blir jag ännu mer övertygad om att jag ska sluta. Detta hade jag ingen aning om måste jag erkänna. Undrar hur många som har denna kännedom?

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12859664.ab

Kolla här...

Irene

Anonym sa...

Vi har aldrig gått med i det här lotteriet vilket jag är tacksam för nu. Jag skiter väl i om grannen vinner. Kul för dom.
Men lotteriet i fråga har dränkt oss i utskick ända tills jag skrev ett brev där jag bad att få slippa höra av dem igen å postade det tillsammans med resterna av deras utskick som jag hade rivit sönder. Å se på f-n det funkade. Dom har inte hört av sig på 2 år.

Annika
PS. Jag skrattade så jag grät när jag läste ditt recept på fjuktkaka eller vad det nu schkulle bli *hick

reneesfotoblogg sa...

Irene: Jag la ut en annan länk på Facebook och blev faktiskt illa berörd men uppenbarligen har revisorerna fått upp ögonen.

Annika: Så ska dom tas! Faktiskt har jag bakat fjuktkaka men med rom istället och den är delikat.

Rantamor sa...

Ja din fjuktkaka ska jag också baka nångång hahahahaha.

Så till Postkoden vi är också rätt irreterad också på dessa påringningar om att vi ska ta fler lotter.
Vi är sjukpensionärer och har varsin lott och ekonomin är begränsad och vi räknade ut att vi skulle kunna ha två lotter.
Men ska dom ringa varje vecka och gnälla om att vi ska ta flera lotter då blir nog också vi förbannade och avslutar vårt abonnemang.
Dom är som Jehovas alla vittnen som springer å pratar om sitt eviga liv här varje vecka.....

Skrattade gott åt din kommentar hos mig...hahahaha
älskar folk med humor.

Tjingeling på dig.

reneesfotoblogg sa...

Rantamor: Be dom dra åt......

Lena sa...

OK, nu när jag förstått (capisce) ska jag omedelbart gå ur lotteriet. Tack för upplysningarna!

reneesfotoblogg sa...

Lena: Man kan ju faktiskt göra bättre insatser (hoppas jag för en del hjälporganisationer börjar att bli lite solkiga) än att göda privatpersoner som redan är multimiljonärer.

Unknown sa...

Happy holidays my friend:)
Henrietta