måndag 24 juni 2013

Olja på vågorna

Sakta men förhoppningsvis säkert, så stillnar stormen av och det gungar inte så djävligt längre. 
Om jag inte plötsligt böjer mig fram för att rycka upp ett ogräs förstås.
Då kommer världen i gungning igen.
Denna handling är inte kopplad till sunt förnuft eller ens bondförstånd eftersom allt är igenväxt och jag skulle behöva ägna flera dagar åt att rensa om det skulle vara någon mening.
För att inte hemfalla åt detta reflexmässiga beteende så håller jag mig inomhus och pysslar med det som är ovan midjehöjd medan Husbonden får göra allt som är knäna böj.
Bra arbetsfördelning tycker jag.
Datorn har fått stå oanvänd mest men nu fick jag till lite redigeringsarbete av bilder på en liten en.
En bedårande liten sessa och barnbarn till en god fotovän.




6 kommentarer:

Mian sa...

Skönt att höra att det går åt rätt håll!
Underbara bäbisbilder.

Anonym sa...

Gott att höra att du är på G igen. Fina bilder.

reneesfotoblogg sa...

Mian: Husbonden påstod att jag nog var nästan frisk när jag fräste betr. hans lortiga byxor och att dom inte var önskvärda inomhus. Hm.....

Ingegerd: Tackar, tack, det artar sig hoppas jag. Börjar få lappsjuka. Tre veckor i praktiskt total stillhet.....

Birgitta sa...

Välkommen tillbaka, har saknat dig

Unknown sa...

Så söt liten prinsessa<3
Har det bra

reneesfotoblogg sa...

Henrietta: As sweet as sugar and only four weeks old.
Ha en bra weekend!