torsdag 3 februari 2011

På mitt köksbord....

....står oäkta tulpaner.......



......och på stenbänken ett fynd från Göksäter. En besticklåda med glasat lock till mina gamla IKEA-bestick med porslinsskaft och som fortfarande är lika snygga och förtjänar att synas.
När jag ändå är inne på ämnet IKEA så har dom en tavellist som heter Ribba.
En fiffig sak som man sätter sina tavlor i och lutar dom mot väggen, alltså inga spik, krokar eller snöre.
Och när man som jag ofta byter foto så är den extra fiffig.
Det finns också en ram som heter Ribba i olika färger och träslag och då får man lätt intrycket att dessa båda är anpassade till varandra.
Det är dom inte!
Ramen Ribba är för djup för listen och lutningen blir för dålig.
Följden blir att vid minsta vindpust eller vibration så tippar ramen framåt och går i golvet och tusen bitar.
Fråga mig jag vet av erfarenhet.

4 kommentarer:

Sessan sa...

Hej.
Det där med Ribba grejerna känner jag igen, men om du lägger ex. en ätpinne eller ett lite tjockare sugrör längst fram vid ramens kant så välter de inte lika lätt.
MVH Sessan.

reneesfotoblogg sa...

Sessan: Tack för tipset!
mvh R

Anonym sa...

Är dom oäkta? Tulpanerna????

reneesfotoblogg sa...

Carina: När jag såg dom i "billighetsaffären" så kunde jag inte motstå. Håll med att dom är bra!
Man får titta riktigt nära för att se att det är fejk. Bladen nästan "knirpar" när man tar i dom, precis som färska.
mvh R