onsdag 22 december 2010

Julstö(n)k

Med ena näven plockar jag köttet av fläskläggarna som ska finhackas till aladåb.
Med andra röjer jag rent på graniten som har varit överbelamrad med hushållsassistent, flaskor med egentillverkad snaps (pomerans, stjärnanis, kardemumma o.s.v), apelsinlikör (den ska jag behålla), hushållsvåg, julkort, köplistor...you name it.
Med den tredje handen plockar jag fram några tomtar, dock inte mer än en fjärdedel av vad som finns.
Less is more i år.
Med den fjärde blandar jag geggamojjan till tre sorters sill, en senap, en äpple-purjolök-mango och en ishavsrom-citron.
Med den femte näven skriver jag adresser på kuverten till julkorten, åt helskotta för sent och med tanke på snökaoset så lär dom väl inte komma fram på denna sidan jul.
Och Husbonden plogar snö!
Hej tomtefar slå mig i huvet så jag får frid över julen, tralalala, tralalala............................

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Men kära nån!!! Lugna ner dig människa! Du sa det ju själv. Less is more.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram från mig till dig!
Åsa.

Sven sa...

Har Du testat snapsen? Du har fått
ihop för många händer.
GOD JUL Sven

reneesfotoblogg sa...

Åsa: Men det hör ju till Åsa, för så kan man ju med gott samvete sitta och jäsa hela helgen och skylla på att det var så snärjigt före.

Sven: Klart jag testat, hur skulle jag annars kunna veta att det smakar gott. Nej, jag är inte på örat jag har bara en vansinnigt väl utvecklad simultan-kapacitet. Puss på dig och Trevlig Helg!

Anonym sa...

Jag tillåter mig att jäsa med gott samvete över hela julhelgen utan att ha gjort en endaste aladåb,snaps eller lagt nån sillrumpa i geggamoja :)
Nu ska jag klä julgranen å det tar några timmar. Granen är mitt enda måste å den måste se ut som en överdekorerad disneygran.
En God Jul och Ett Gott Nytt År önskar jag dig

Annika

bakom berget sa...

Javisst, jag förstår precis vad du menar.Här ska nog oxå fixas lite. Jag kör igång mitt jul stök......NU!
God jul och njut av alla godsaker.
Varm ktam från Åsa.