fredag 1 oktober 2010

I Karibiska Havet ......

......ligger ett land på en ö, granne med Haiti som heter Dominikanska Republiken.
Där är medellönen högre för kvinnor än för män läser jag i denna blogg.
Jag tror jag ska flytta dit!
Där verkar det vara ordning och reda, pengar på fredag!
Dessutom använder damerna sina pengar till att gå på salong för att bli ännu vackrare. 
Smarta brudar!
Och här hemma i ankdammen slår vi oss för bröstet och tror att vi är likställda när vi i själva verket har femton procent lägre lön än männen.
Inte undra på att en del ser ut som fågelskrämmor, dom har ju inte råd att gå på salong. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som en mig närstående man en gång frågade:"Varför är det så ont om snygga feminister?" å då tänkte han på kvinnliga dito. Nu vet vi svaret alltså. Kampen för lika lön. Haha. Tack för en kul avslutning på den här dagen.

Annika

reneesfotoblogg sa...

Annika: Man kanske skulle röstat på FI!

Anita sa...

Bra! ;)

Den bloggen tittar jag också in på ibland. Hon tar fantastiska foton.

reneesfotoblogg sa...

Anita: Magiska!