onsdag 23 juni 2010

Sifo.....

....ringde i går kväll.
En ung flicka bad att få göra en intervju.
Eftersom jag ända satt ner och teven inte fångat mitt intresse så varför inte?
Många ämnen blev det!
Allt från politik till nedskräpning och vilken eltandborste jag använder.
T ex. vem ska betala bortforsling av alla cigarettfimpar som slängs på allmänna platser?
Tillverkarna, rökarna eller staten?
Jag tycker rökarna!
Vår sammanlagda inkomst var också av intresse för Sifo.
Så kom frågan: Har du någon gång varit i kontakt med en lantbrukare?
O, ja, närkontakt riktigt ordentligt skulle jag vilja säga men det sa jag inte till henne utan jag började gapskratta.
Har du besökt någon lantgård någon gång?
Ja, varje dag och hela tiden sa jag faktiskt och så förklarade jag.
Sedan fnissade vi oss igenom resten frågorna men när hon frågade om jag ville vara med på fler intervjuer och då på mejlen så sa jag blankt nej, någon måtta får det vara!

Inga kommentarer: