måndag 28 september 2009

Jämställdhet

För rättvisans skull och i jämställdhetens namn så ska jag berätta den historia som jag använder som moteld när Husbonden drar den om mig och älgen.
Det hände sig att Husbonden ringde till mig på firman och sa med ynklig röst: "Jag slog mig på.......televinken".
"Ojdå, så galet det kan bli. Hur gick det till?"
Jag slant med den stora rörtången."
"Kan du kissa?"
"Ja, det är inga problem."
"Ja men då så, då är det väl ingen fara."
Jag hade vid den tiden ett krävande arbete och Husbondens televink var liksom inte det viktigaste just då, så det hela glömdes bort.
Kom hem sent, Husbonden var i ladugården och innan han kom in hade jag gått en trappa upp och lagt mig.
Intet ont anande ligger jag där med en god bok när han kommer uppför trappan.
Nyduschad, naken, bredbent och lätt framåtlutad.
Televinken med tillhörande klockspel var uppsvällda till fem gånger sin vanliga storlek.
Gud hjälpe mig, men jag skrattade i minst en halvtimma.
Det var så illa att han inte kunde ligga normalt utan fick ha en kudde mellan knäna.
Att läsa var inte till att tänka på och det var osedvanligt svårt att komma till ro för skrattanfallen avlöste varandra.
Följande morgon kom färgen.
Den blåsvarta kulören spred sig för att slutligen stanna på halva låren och en bit upp på magen.
Som ett par boxershorts.
Mitt nöje påföljande kvällar var att lyfta på täcket och kolla nyanserna.
Färgspekrat var stort och på slutet var det lite asiatiskt gult som hängde kvar ganska länge.
Hur det kunde bli på detta viset?
Ja, Husbonden är, eller var utomordentligt stark.
Något satt fast och när tången släppte så var kraften enorm och den träffade strax ovanför familjelyckan.
Förmodligen ett kärl som brast, därav färgerna.
Nåväl, allt återgick till det normala och vad kan man nu lära av detta?
Att man kan ha roligt på mer än ett sätt med en ............
mvh R

7 kommentarer:

Karina sa...

HAHAHA...underbart berättat. Jag myket kan man ha roligt med den ;)

pia sa...

hihi
men fy fan... det gjorde nog ont alltså... lika färggrann som en julgran..

reneesfotoblogg sa...

Karina: Tur man har humor.

Pia: Som en julgran! Moohaha! Med färgade kulor i grenen!

mvh R

Christina sa...

Om jag var husbonden skulle jag brodera ut älghistorien något ofantligt till nästa gång he he ;)

reneesfotoblogg sa...

Christina: I den här familjen behöver man inte brodera, det händer ändå.
Men det har blivit bättre med åren.
mvh R

Anita sa...

Ha, ha.. Jisses, vad bra du berättar! :)

Fast lite synd tycker jag allt om husbonden... Det måste ha gjort vääääldigt ont!

reneesfotoblogg sa...

Ja, liiiiite ont gjorde det allt men han bar det som en man.
mvh R