tisdag 4 november 2008

Nostagitripp

Ibland gör jag en nostalgitripp.
I flera timmar.
På youtube.com.
I går kväll sökte jag på "Rock your baby".
Det var discolåten nummer ett, -74 tror jag.
Så drömmer man sig tillbaka, till tiden då det begav sig.
Platåskorna (hur i helskotta kunde man dansa med dom på fötterna timma ut och timma in), byxorna med jättetjafs, ingen behå och en liten trekant till tygtrasa som knappt täckte tuttarna. Frissen: AFRO med stora bokstäver, för stort var det. Som krulligt spunnet socker.
Sedan kan man fortsätta och lyssna på samma låt inspelad med några års mellanrum och titta på hur artisterna förändras. George McCrae med Rock your baby finns inspelad t.o.m. i år. Förresten tycker jag han är snyggare nu än då.
Ikväll tror jag att jag ska göra en resa med Tamlamotown.
mvh R

1 kommentar:

Karina sa...

Woaw...den är ju underbar den låten...snacka om nostalgitripp. Tack för låten :)

Ha det gott